Fortuna

pa089459V Jubilee Park na Canary Wharf v Londonu so postavili novo skulpturo. Avtorica Helaine Blomenfeld, uveljavljena kiparka, je prepričana je v pozitivno moč lepote in da ta lahko spreninja življenje človeka. Po njenih besedah je v kipu izrazila stanje človeka: upanje, krhkost, razburjenje, moč in lepoto.

Ta tri ali štiri metrska skulptura mi je bila na prvi pogled všeč. Začarala me je tudi, ko sem se gibal okoli nje in se je s kotom gledanja nepredvidljivo spreminjala.
. . .
Spet sem se spomnil na stereo fotografijo. Napravil sem dva posnetka, med katerima sem fotoaparat premaknil za širino oči. Pripravil sem spodnjo fotografijo, ki jo lahko vidimo tridimenzionalno.

Za prostorski pogled ne potrebujemo nobene naprave. Preprosto se hkrati zazremo na na obe fotografiji navzkriž, da se nam pokažejo tri slike. Osredotočimo se na srednjo sliko in si jo izostrimo. Vidimo jo trodimenzionalno. Pravijo celo, da je to prav dobra telovadba za mišice, ki nam premikajo oko.

Prvič je nekoliko težje (podobno kot pri stereogramu), ker ne vemo, kako to gre. Naslednjič je že lažje in kmalu je potreben le še trenutek, da oči postavimo tako,  da se slika  prikaže prostorsko.

161009-cannary-warf

Vpiši komentar