Kdo se spomni, kaj je to?

IMG_1204Se še kdo spomni, čemu tole služi? Včasih je bil na deželi kar pogost prizor. Sem že pozabil, kdaj sem to stvar videl nazadnje.
IMG_1205Na eni strani izgleda pa tako. Postavljena je bila ob zid in verjetno obsojena, da strohni.

11 thoughts on “Kdo se spomni, kaj je to?

  1. Sigurno je sod za gnojnico. Se še prav dobro spomnim zabave, ki smo jo imeli opazovalci, ko je lastnik odpiral pipo. Če dobro pogledate je pod tistim ročajem kovinski žleb, ki je iztekajoči curek razprši na levo in desno. Ob odpiranju, ki je moralo biti sunkovito, je v trenutku špricnilo na vse strani. Odpiralec je bil tako deležen kar izdatnega žegna ne preveč prijetno dišeče vsebine soda.

  2. Mi smo gnojnico vozili v veliko vecjem sodu. Gnojnico smo nalagali s korcem na vrhu soda. Kako so nalagali gnojnico na tem sodu? Skozi to majhno luknjo? S slaufom? Ne predstavljam si tega.

  3. Temu se v Loški dolini in na Gornjem Jezeru reče “lajta” za gnojnico, ne vem kako je drugod. Nekateri so jo nalivali ročno, večinoma pa z ročnpo črpalko, ki so jo potisnili v greznico in podobno kot pri vodnjakih dvigali vsebino, ki je stekla v lajto. To so potem razvozili po travnikih in tako dosegli večji pridelek trave oziroma sena.
    Vendar vsi kmetje vsaj v začetku niso bili povsem prepičani, da je od tega kakšna korist. Slišala sem takšnole zgodbo, povedal jo je pred leti Ludvik ?? : Skupinica cerkniških kmetov je stala ob robu travnika in eden se hoče pohvaliti: “No, pa poglejte, če se ne vidi na travi, da sem jeseni tukaj vozil gnojnico!” Drugi, malce zlobno:”Ja, ja , res se vidi Še zmeraj se kolesnice poznajo!”

  4. Na Blokah so tak sod za gnojnico nalivali ročno. To pomeni, da so nalivali s posebnim “korcem”, naredili pa so ga tako, da so nemško vojaško čelado nataknili na dolg štil. Tako so lažje zajemali v gnojnično jamo.

  5. Pri starih starših so tako imeli na koncu lesenega “štila” italijansko čelado, ki je potem prišla prav tudi za maltanje. V originalni izvedbi pa je bil za polnjenje lesen korc na koncu dolgega lesenega kola.
    Samega soda oziroma bi bilo škoda prepustiti propadu, ne vem, če jo bo kdo kasneje znal popraviti ali izdelati na novo.

Vpiši komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s