Ra II.

OLYMPUS DIGITAL CAMERATam nekje v 4. ali 5. razredu osnovne šole sem ob popoldnevih pomagal v takratni cerkniški knjižnici. Pod roke mi je prišla knjiga Kon-tiki in me očarala. Prebral sem jo v enem kosu. Opisuje, kako je norveški etnolog Thor Heyerdahl postavil na glavo takratne trditve o izvoru prebivalcev Polinezijskih otokov. Trditev je dokazal tako, da je s svojo ekipo na splavu, ki so ga naredili s tehnologijo izpred 1000 let, prepotoval 7000 km iz Čila preko Tihega oceana.

Ne vem kako, a v tistih časih sem prebral veliko del o otočjih Tihega oceana in južnih morjih. Takrat sem sanjal o potovanju v tiste kraje in do pred nekaj let je celo izgledalo, da mi bo uspelo.

Podobno avanturo je Thor Heyerdahl ponovil. Dokazati je hotel, da je bila že v starih časih povezava med kulturama starega Egipta in Južne Amerike. Poskusil je s čolnom zvezanim iz snopov papirusa (nekakšne tršce) a jim je čoln po nekaj tednih vožnje preko Atlantika razpadel. Uspelo mu je v drugem poskusu s čolnom Ra II. To avanturo pa sem spremljal že v srednji šoli.

Lahko si mislite, kako prevzet sem bil, ko sem v muzeju v Oslu videl repliki obeh dveh plovil.
. . .
Prešibka svetloba, kaj je že to? Danes lahko fotografiram brez stojala skoraj v vseh razmerah.

One thought on “Ra II.

Vpiši komentar

